måndag 30 maj 2016

Virkad Kattspeldosa

Glad och inspirerad blev jag när jag hittade massor av underbara virkade mjukisdjur till barn hos
Stip & HAAK  som mycket frikostigt bjuder på flera gratismönster. Tyvärr kan jag inte förstå språket utan virkade på frihand några kattspeldosor. De är mycket snarlika katterna från Stip & HAAK men jag har alltså satt i en speldosa i katterna för upphängning till sömniga barn.

Jag virkade i Svarta Fårets Tilda garn inköpt hos lillagarnboden och virknål nr 3.









Passa på att titta in till 






9 kommentarer:

Inger sa...

Så söta!

Inger

Arzu sa...

cute! :)

IreneL sa...

Så söta!
Visst är det härliga figurer på den sidan..jag har själv lyckas virka dom söta sniglarna fast jag inte kan språket!
Ha en fin kväll!

Evas Pyssel sa...

Så mysiga. Du är verkligen så fiffig på att hitta och ta vara på ideér som du ser.
Kram Eva

Vardag och flärd sa...

Så rara speldosor och svansen är så gullig där den ringlar sig fram! Jag ska virka en ugglespeldosa till mitt kommande barnbarn men jag har ännu inte köpt speldosan - skärpning mormor!
Ha det fint!
Kram Eva

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka sötingar! Och roliga mönster och du fixar ju att virka utan att behöva förstå språket. Det hade ju inte jag gjort, men det är alltid roligt att få inspiration och det får man verkligen där! Och med speldosa i, perfekt!
Ha det så bra i värmen, kramar
Agneta

Louise sa...

Så underbart söta!
/Louise

Steekjes en Stygn sa...

Fick läsa ifatt lite. grattis till din nya symaskin. Jag har lockmaskinen av det märke och är mycket nöjd med den. Om du kör fast med språket, vilket jag inte tror ,kan du förstås alltid be om hjälp hos mig. Jag kan båda.
Lapparbete är så roligt. Har man börjat vill man bara göra mer.
Önskar dig en fin helg.
Anje

Barwitzki sa...

Søte katten. Vakre kattspeldoser har du heklet.
Tusen takk for link Annika.
Så hyggelig at jeg fant deg i blogglandia :-))
Jeg bor i Tyskland og lære litt norsk... og så jeg har
blogg med norsk språk... jeg vil lære mer.
Siste år vi var første ganger i Sverige og det var så fint.
Jeg har heklet sist bikini for datteren min. En riktig
fin 70-tallet bikini. Vi har så deilig været. Glede.
Hilsen til Sverige... til deg.
Ha riktig god midsommarhelgen. Klem fra Viola

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails